Mój urolog – portal urologiczny » Krótkie wędzidełko – leczenie (frenuloplastyka)

Wędzidelko jest fałdem skórnym położonym  na spodniej stronie żołędzi pomiędzy żołędzia i napletkiem. Krótkie wędzidełko występuje u około 5% mężczyzn. W trakcie zsuwania napletka z żołędzi prącia zbyt krótkie wędzidełko napina się powodując dolegliwości bólowe i dyskomfort. Objawy są szczególnie nasilone w trakcie erekcji, podczas której krótkie wędzidełko może powodować brzuszne skrzywienie/pociąganie żołędzi. Ból, dyskomfort i skrzywienie utrudniają współżycie.

Leczenie polega na wykonaniu plastyki wędzidełka (frenuloplastyka)

Zabieg  jest wykonywany jest w znieczuleniu miejscowym. Trwa ok. 10-15min. Lekarz znieczula okolicę wędzidełka podając podskórnie lek znieczulający. Następnie przecina krótkie wędzidełko i wykonuje plastykę, zszywając ranę szwami wchłanianymi.

W większości przypadków plastykę wędzidełka wykonuje się w ramach chirurgii jednego dnia, pacjent po zabiegu idzie do domu. Zalecenia obejmują codzienną pielęgnację rany przy pomocy wody z mydłem i środków antyseptycznych. Części urologów zaleca stosowanie maści z antybiotykiem. Nie należy moczyć rany- przez pierwsze dni zaleca się raczej prysznic nie kąpiele. Należy zaprzestać stosunków i masturbacji przez okres 3-4 tyg. do pełnego wygojenia rany. Po zabiegu może wystąpić krwawienie, zazwyczaj niewielkie. Uciśnięcie miejsca gazikiem zazwyczaj powoduje ustanie krwawienia i nie wymaga interwencji lekarskiej. Utrzymujący się obrzęk lub infekcja wymaga konsultacji lekarskiej. Szwy chirurgiczne ulegają rozpuszczeniu w ciągu kilku tygodni.

dodał: Mojurolog.pl, 15-06-2013, kategorie: Choroby